3 Ocak 2008 Perşembe

Kovan girişlerine dikkat !


 Kovanlarımın girişi aynen böyle içeriye yeteri kadar hava girecek şekilde
ama fare gibi zararlıların girememesi için 7 mm yükseklikte.
Kovan`ın içi boş iken bir mum yakın ve içine dik bir şekilde yanmış bir Mum koyun ve
dışarıdan üfleyerek söndürmeye çalışın bunu başaramıyacagınızı göreceksiniz,aynı şekilde
Arıların salkımı cıtaların ortalarında oldugundan kovanın dibinden gelen soguk hava
arıları etkilemeyecektir ama buharlanma ve nem de olmayacaktır.Salkımın merkezinde olan
sıcaklık onlara yeterlidir Burada kovan girişini daraltmamızın tek sebebi Arılar arasında Yağmalamacılığı önlemek için kovan girişlerini daraltıyoruz.


 Yaşlı Arılar zamanları gelince cıtaların altına ölü olarak dökülürler,
kovanın girişini kapatmamaları için ara sıra kovan girişleri kontrol edilir.
Benim kullandıgım T şeklinde ince bir demir,kovanın içine dikkatlice sokuyorum
ve ölü arıları dışarıya atıyorum.

 Kovanın önündeki ölü yaşlı Arılar.

Salkımda kalan Kış arılarının miktarı koloninin gelecegini belirliyor.

 Kovanların içi rutubet olamamasına dikkat edin lütfen,cünkü Rutubet ve küf
Arılar için Soğuk havadan daha tehlikelidir.

 
 

5 yorum:

H.İ.KAVUN dedi ki...

Mehmet kardeş epey zamandır sizi takip ediyorum yazıyı okudum kovanların yanına gittim (üç kovanım var)birisinin girişinde su damlaları vardı içeriden gelen nemden dolayı girişleri hemen 8 cm falan yaptım yükseklik 1cm bilgilerinizden faydalanıyoruz allah razı olsun bol arılı ve ballı günler.....

Mehmet Yüksel dedi ki...

Halil İbrahim abi paylaşım çok güzel birşey,bilgiler işine yaradıysa ne mutlu bana.
Selamlar.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

sayın yüksel
arılarınını ve kovanlarınını görüntüsü çok güzel
kıskanmıyorum dersem yalan olur
almanyadaki arıcılığı ve senin arılarını görünce
bi kendi arıcılığıma baktımda
benim arılığım
hurdacı dükkanına benziyor
inşallah senin arılığına benzeteceğim en kısa zamanda
başarılar

Mehmet Yüksel dedi ki...

Taşkın bey merhaba,
Arılığımı beğendiğiniz için teşekkürler,inşallah en kısa zamanda siz de Arılığınızı istediğiniz gibi yaparsınız.

selamlar.

huseyin kabil dedi ki...

arılığınız çok güzel inşallah gorundüğü gibi verimde güzel olursa o zaman çok keyifli olur
işlerinize başarılar dilerim