4 Ocak 2008 Cuma

Kiraz aşılarım

Arıcılık sanatı gibi Ağacları aşılamak bir Sanattır.Merak duyduğum
konulardan biri de Bahcivanlık.Resimde görünen Kiraz ağacını iki sene
önce aşıladım.Aşı kaleminin kalınlığı bildiğimiz kurşun kalem kalınlığındaydı
şimdi baya kalınlaşdı ve ana gövdenin üstünü kaplıyor.
Bahcemizde yabani ağacları aşılayarak istediğimiz cinsde Meyvemiz oluyor.
Aşı çeşitlerine girmeyeceğim ama öğrenilmesi gerekli bir konu olduğunu
söylemek istiyorum.


 Bu resimdeki  kiraz ağacı bir başka cins,Kiraz ağacları tek dikilmemeli
cünkü ağacın meyve çicekleri tek dikilirse kendini aşılayamıyor ve Meyve cıkmıyor,
o yüzden diktiğiniz kiraz ağacına başka aşılayıcı cinsler dikmeniz gerekli.
Arıların da yardımı ile bol bol kiraz hasatınız olacaktır.


 
Bu resimde 2007  yılının hasadını görüyorsunuz.Aşıdan sonra
aldığım ilk hasat.

4 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

sayın yüksel
arıcı sadece arıcılık değil diğer dallardada çalışma yapmalıdır
bende arıcılıktan evvel mandalina ve portakal aşılaması yapıyorduk senede 7-80 bin tane kadar
arıcılık yapmaya başlayınca bu işi biraktık
1 elinde maşallah 5 marifet var
başarıların devamlı olsun

Mehmet Yüksel dedi ki...

Merhaba Taşkın bey,
Kücüklüğümden beri meyve yemesini cok severim.
Büyüklerimizden Allah razı olsun onlar dikmeseydi bizler meyve filan
göremezdik,şimdi meyve ağacı dikme sırası bizde.
Bir Meyve ağacı diktiğimizde sevabı o kadar çok ki,ağacın meyvelerinden yiğen ne kadar çok olursa sevabı da o kadar dikenin olacaktır.

Selamlar.

İlhami Uyar dedi ki...

Mehmet bey,adaşınız Mehmet usta dan organik tarımla ilgili bilgileri alabileceğinizi söylemek istiyorum,benim bahçedede erik,kiraz,elma ,armut,şeftali,ceviz mevcut yapmış olduğum ilk yıl aşılardan 12 tanesinden 9 u tuttu,daha sonra 10 undan 9 u tuttu,inanın onların içinde olmak,insana huzur veriyor,şimdide bahçenin ortasına 10 m uzunluğunda sera yaptım kendi marulumu ve ıspanağımı karşılamak amacıyla,Samsundan Mehmet bey 2 yıldır 19 Mayıs ünv sinde organik tarımla ilhili kurs alıyormuş bana çok faydalı bilgiler iletti bilginize.Başarılar diliyorum.

Mehmet Yüksel dedi ki...

İlhami bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
Bahcivanlık ile Arıcılık birbirlerini tamamlıyor değil mi,
çok güzel.
Selamlar,saygılar.