31 Ocak 2008 Perşembe

Kışın yapılacak işler


Kışın Arılıkta fazla bir işimiz olmadığından,evde de boş oturamıyacağımız
için ruşet ve çifleştirme kutularında çalışdım,son aşamalar da başarıyla
uygulandı,şimdi sadece ahşap koruyucu boya ile boyanması lazım onu da Güneşli bir
bir günde inşallah. 
Ana Arı çiftleştirme kutularının içinde Arıların yeterince hava alabilmeleri için
havalandırma kanalları olması şart,ben ince gözlü sineklik teli ile hava deliğinin
üstünü kapladım.


 Kutuları Numaralandırdım,Kayıt tutmak için şart.


Beşi bir yerde Çiftleştirme kutuları.


 7 Çıtalık takviye Kovanları,bazı arkadaşlar bu plastik renkleri komik
buluyorlar ama kendileri daha iyi bildiklerinden istedikleri kadar gülebilirler.

5 yorum:

ariciahmet dedi ki...

İyi günler
Kovanların üçüş gözlerini kapamak için kullandiğin meteryal sade göz kapamayami?ana çıkışını önleyici göz varmında?Biliyorsun ana dollendikden sonra küçük kovanda pek durmaz almazsan anayı az bir askerle kovanı terk eder.turkiyede yok da ondan sordum

Murat Çakır dedi ki...

Eline sağlık kutular çok güzel olmuş.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Merhaba Ari dostlari,
Ciftlestirme kutularinin girisleri
originellerinde nasilsa öyle yaptim.Ana ari döllendikten sonra iyisini secip kovanlara dagitacagim fazla bekletmek zaten istemiyorum belki sonbahar kisda Balkonda olabilir.
Büyük kovanlarda Ogul tuzagi var,bir tane alip kendim yapmak istiyorum ayrintilari resimle sizlerle paylasacagim.
Ogul kovandan cikarken tuzaga hapis oluyor isci arilarda etrafinda kaliyor.
Murat abi begendigine sevindim,tesekkürler.
Arici Ahmet abi ve Murat abi görüsmek üzere hoscakalin.

Selamlar.

fatih güneş dedi ki...

sizin renkli işaretleri anaarının karıştırmamak için koyduğunuzu biliyoruz gerçekten güzel fikir.

fatih güneş dedi ki...

bizim arkadaşın biri oğul çıkışını engellemek için ananın kanatlarını kesiyor böylece oğula gidemiyor arı ana gideceği zaman kovanın önüne düşüp ölüyor.