8 Aralık 2007 Cumartesi

Dev peynirler


Bu büyük peynirleri görünce resimlerini cekmeden gecemedim,bu büyük
kaşar peynirinin dışı arı mumu gibi bir madde ile kaplı,hava almadıgı icin hic kurumuyor.


Bu dev Kaşarlar her biri 37,5 kg kaldırmakta zorlandım,ama görünüşleri cok güzel.

 
Yani gercekten de agırlar,kac tane inekten hangi miktar süt aldıklarını bilmiyorum
ama baya cok inek süt vermesi gerek herhalde,bu büyüklükte kaşar peyniri üretmek
icin.


Benim memleketim Bolu/Mengen de güzel kaşar yaparlar bu kadar büyük kalıp kullanmazlar
ama tadı cok lezzetlidir,cünkü köyümde Kaşar peynirini hala doğal maya ile yaparlar.
Kiloluk kalıplarda ( calım peynir) yaptıkları icin görünüşü ve tadı mükemmel olur.
Organik Bio ürünleri yemeye dikkat edelim.

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Mengenli olupta yemek ve ilgili konuları bilmemek olurmu,allah bilir daha ne meziyetler vardır?Ara sıra bilgi verirseniz seviniriz ,hoşca kalın