8 Aralık 2007 Cumartesi

Arılığım ve Koyunlar


Bugün peynirlerin resmini çektikten sonra dogru bahceye gittim,arılarımı
merak ettim.Salkımdaki durumları devam ediyor uçuş filan yok.Sadece kovan
girişlerine bakıyorum,ölen arılar girişi kapatmış mı diye.Kovan girişlerinde ölü arılar
varsa bir telle dışarıya atıyorum.Bu mevsimde kovan girişlerini darartmıyorum cünkü
kovan icinde hava sirkulasyonu olması gerekiyor.
Kovan girişini cok darartırsanız kovan icerisi sıcak dışarısı da soguk oldugundan kovanın ici
nemlenmeye başlar buda arılar icin hic iyi olmaz.


Yazdan kalma arılar şimdi yavaş yavaş ölü olarak cıtaların altına dökülmeye başlar
kovan girişini kapatmalarını önlememiz lazım,kontrollere devam edip ara sıra kovanların
girişine bakarsak iyi olur.

Kontrollerimi yaptım şimdi eve gidebilirim.

Evin yolunu tutmuşken yolumun üzerinde bir de ne göreyim,kocaman bir koyun sürüsü
Çobanı aradım ama bulamadım.Almanyada koyunların etrafına elektrikli tel gereler hayvanlar
o telin yanına bile gelemezler ( bende elledim hafif carptı) böyle çobansız,köpeksiz otlarlar.
Bu görüntü benim cok hoşuma gitti.


Kücükken yukardaki tepeden aşşaya kızakla kayardık,buraya kar cok yağar.

Hiç yorum yok: