1 Aralık 2007 Cumartesi

0 km Ruşet Kovanlar


Arılıkta fazla bir işim kalmadıgı için önceden hazırladığım tahtaları
monteledim.Bu ruşet kovanlar`da benim cıtalarımın ölcülerinde 7 tane
Cıta yer alabiliyor,normal 5 cıtalık hazır satılanlar var.


Ruşet kovanların girişi genelde kücük olur,yağmacılıga karşı bir önlem.
Zayıf olan genc koloninin dışardan gelen bir yağmalama saldırısına karşı korunamadıgından
dolayı kovan girişi kücük olması gerekiyor.


Dışarıdan Kavanozla verilen şerbeti ben pek begenmiyorum,cünkü
güclü bir arı kolonisi şerbetin kokusunu aldımı,ruşetdeki kücük koloninin
saldırıya karşı pek yaşama şansı olmuyor.
Ruşet Kovanlar daha bitmediginden muslugunun resmini cekemedim.
Bütün Arıcılıkta kullanılan sözler bana biraz degişik geliyor,kusuruma bakmayın
yanlış birşey yazarsam.
Mesela burda bal hasadında balı cıtalardan makinayla savuruyoruz,bende türkiyede
kullanılan bal sagımı gibi musluk,kepek gibi sözleri hic duymadıgımdan bana biraz tuhaf
geldi cünkü hep Almanca kelimeler kullandıgım icin ama şimdi biraz alışdım onun icin yazıyorum
bir yanlış kelime kullanırsam lütfen söyleyiniz.
 
Bu Ruşet Kovanların tek farkı şerbetliğin icinde olması,arka kısmındaki
10 cm lik boşluk yemlik kısmı.


Kovanlarda Cıtaların duruş şekline göre Sıcak ve Soguk sistemler bulunuyor.
Cıtalar böyle girişe 90 derece durursa Soguk,
Girişe paralel olursa Sıcak sistemi oluyor,yine almancadan bire bir cevirdim
türkiyede başka söyleniyordur belkide.

2 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Mehmet, maalesef bizde o kadar çok farklı kelimeler varki. Musluk yerine arıların uçtuğu yere uçuş tahtası, çıkış yaptığı yerede uçuş deliği demek lazım aslı bu. Yörelerimizde çok eski kullanılan kelimelerin doğrularını kullanmamız yeni başlayanlarında doğru şeyler öğrenmesi anlamına gelir. Zamanla düzelir belki ama artık internet ortamında yazanların doğruları yazarak yanınada bizim buralarda böyle denir demesi kültürümüzü de öğrenmeye yarar. Temel petek yerine tezek diyenler var, arının petek örmesine dalak astı diyenler var... Güzel benzetmeler. Ruşet kovanlarını güle güle kullan. selamlar.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Verdigin bilgiler icin teşekkürler
Selahattin abi,seneye kısmet olursa bu ruşetlerde yedek ana Arı besleyecegim.

Selamlar,saygılar.