29 Mart 2008 Cumartesi

Anaların gücü


Resimde görünen Ana Arıyı gecen sene Oğul olarak yakaladım,yakınlardaki
bir Arıcının Arılığından çıkmış.Gecen sene Kovana verdikten sonra kalışmalarına
gayet güzel başlayan arılar sonbaharada iyi kalabalık girdiler,bilindiği gibi oğul ilk
başlarda güzel çalışır ama sonraları zayıflamaya başlar çünkü Ana Arı yaşlıdır.
Kovandan oğul çıkacaksa yaşlı Ana Arı çıkar ve yanında kovanın yaklaşık yarısını
yanında götürür.

Baharda bir şans vereyim dedim belki Arılar kendine gelirler diye ama
Arı miktarı hep aynı ne çoğalıyorlar nede azalıyorlar.Kovanda günlük
yumurta var Ana arının yaşlı olduğu için düzensiz günlük yumurta atmış
bu demektir ki benim için yaşlı arılarla fazla uğraşmamak lazım.
Belki öbür kovanlardan kapalı yavru  aktarma tavsiyesinde bulunacaksınız ama
Ana yaşlı olunca bu hep zaman kaybı.


Kovan sayısı az olduğundan hemen göze batıyor Kovanın zayıfı.


Körük yakmasını özlemişim doğrusu,Arılıkta işim bittikten sonra 
körüğün içini hemen boşaltıyorum.


Performanzı zayıf Ana Arıyı yakaladım,kovanda günlük yumurta bulunduğundan
başka kovandan yumurtalı çıta vermedim,bir hafta sonra duruma göre hareket edeceğim.


Ana Arıların iğnesi var ama sokmuyorlar,sokan olduysa bilmiyorum.


Oğul olduğundan sırtında senelik Ana rengide yok,hangi senenin olduğunu
sadece tahmin edebilirim,büyük bir ihtimal 2004 yada 2005 in Anası.


Ana Arıların yaşını yıpranmış kanatlarından ve sırt renginden parlak yada mat
oluşu ananın tahminen yaşını öğrenebiliyoruz.


Arılığım.


Arılıkta yandaki komşumun Arılara karşı alarjisi var.
Bir gün elinden,arnından,enseden öperlerse napcas bakalım
ama genelde sakin arılarım var.


Karşılarına geçince hangisi polen getiriyor iyi görüyorum ve seyretmesi
güzel oluyor.


Bugün hava sıcaklığı +18.5 C° derece güneşli harika bir bahar havası.

Altdaki resimde yabani papatya görünüyor ne kadar da güzel duruyor.

3 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

mehmet o ana mevtamı oldu şimdi,yoksa yedekte bekliyomu bir yerde

Mehmet Yüksel dedi ki...

gecen sene sonbaharda değiştirmem
gerekiyordu kıyamadım böyle zayıf analar ile 1 sene boşa gidiyor.
Yedekte durmasının bir anlamı yokdu
çünkü çok zayıfdı bir avuc kadar bile düzenli yumurtası yoktu.
Kendilerine şimdilik Ana yaptırıp sonra F1 Analar satışa çıkınca bir tane alıp koloniye vermeyi düşünüyorum.

selamlar.

Ali Türk dedi ki...

Abiler şimdi bir konuyu izah edeyim.Bazıları anaarılara kıyamıyor,ama anaarı iyi degilse kovan boşuna yük oluyor arıcıya,biz Türk arıcıları bunu hala kavrayamadık.Dün Mehmet Yüklelle bazı konuları görüştük,ustasının arılıgı ziyaret etmişler,Diyorki geçen sene ustam sizin kullandığınız kovanlarda burada magazin kovan derlermiş.Kovan başı 85 kilo bal almış,iki kat kuluçkalık iki kat ballıkla.Şİmdi anaarı iyi olmazsa bu nasıl olacak.

Bende eskiden kıyamazdım bir yaşlı arıcı dediki Ali biz bir inek aldık,inek niçin alınır,ilk sütü için süt vermesi için yavrulaması lazım,inek kısırsa sut yok yavru yok,biz bunu kibarca yazayım gübresi içinmi aldık::)))


Mevzu anlaşılmıştır inşallah:::)))