15 Mart 2008 Cumartesi

15 Mart 2008


Bugün hava sıcaklığı 19 C° derece Arılar tam gaz gidiyor.
Polen akımı gayet güzel.


Gecen sene tam öremedikleri çıtaları şimdi veriyorum,tam örsünler diye.
Hızla gelişen kolonilere kalışmaları için biraz iş verdim.


Kuluckalığın kenarından aldığım bir çıta herşey yolunda olduğunu gösteriyor.
Arılarda istenen özelliklerden biri de çıtayı elinize aldığınızda arılar telaşlanmıyacaklar
saldırmayacaklar çıtayı terk etmeyecekler bu kriterlerle  Arı selekte oluyor.
Böyle sakin Arılar olunca çalışması da zevkli oluyor.
O zaman niye maske takıyorsun derseniz Arı bu ne olur ne olmaz derim.


Çıtanın ortasından bazı yavruların çıktığı için oralar boş görünüyor,Ana
Arı oraları da kısa zamanda yumurta ile doldurur.


Olması gereken manzara bu arılar çıtayı terk etmeyecekler.


Bu çıtaları kabartmaları için kovana verdim,şimdilik 1 veya 2 tane iyi.
Burada çıta verirken koloniye önemli olan kuluckalığın düzenini bozmamak.


Arılar iş başında.


Benim bahcemde bulunan Kiraz ağacı,tomurcukları patlamak üzere.
Haftaya havalar tekrar soğuyacakmış,artık hayırlısı bakalım ne olacak.


Burada ballığı Kiraz ağacları acmaya başladığında Arılara acıyoruz.
Bazı güneşi tam gören yerlerde Erik ve Kuş kirazı Çicek actığını görüyorum.

Hiç yorum yok: