4 Ekim 2007 Perşembe

Varroa yıl boyu çoğalışı


Arının Koloni sayısı senenin ortasında en yüksek seviyeye
ulaşırken,senenin ikinci yarısında koloni sayısı baya
azalıyor ama varroa sayısı senenin ikinci yarısı çogalmaya
başlıyor.Tehlike burda başlıyor Hasat sonunda Varroa`ya
müdehale edilmezse Koloni ilkbahara kalmaz sönebilir.
Varroa sayısı 300 iken 600 sonra 1200 sonra 2400 derken
hep Varroa sayısını ikiye katlıyor.
Formik Asitin derecesi ve miktarı o bölgenin hava Sıcaklıgına
göre degişebilir,yazdıklarım soguk olan Almanya iklimi icin gecerli.

Ben kendim Temmuzun sonunda %85 Formik Asiti iki
defa uyguluyorum,bu uygulama benim Arılarım için yeterli
oluyor ve arkasından teşvik şuruplama yapıyorum.Nektar
akımının devam ettigini zanneden Anaarı yumurta atmaya da
devam ediyor ve kış Arıları ortaya cıkmış oluyor.

Hiç yorum yok: