21 Ekim 2007 Pazar

Kış Salkımı oluşmuş


Arılar Kış Salkımını oluşturmuşlar bundan sonra
Arıları fazla rahatsız etmemek lazım,cünkü onlar
bütün önlemlerini almış kar yagmasını bekliyorlar.
Her gereksiz Kovan acmamız Arıların tekrar sıcaklık
üretmeleri icin harcayacakları enerji kışlık rezerve baldan
olacaktır.

Kovanlarım yüksekte oldugu halde Farelerin giremiyecek
kadar yüksekde ama yinede kovan giriş tahtasının
sadece giriş yüksekligini degiştirdim yükseklik 7 mm oldu.

İki taraflı olan giriş tahtası kış icin uygun olan 7 mm
yükseklikte ve 20 cm genişliginde olan kısmı cevirildi
Özellikle fareler icin alcak olan giriş tahtası hatta kemirmeye 
başlandıgında demirden bir delikli sac konulabiliyor.
Gözlerin büyüklügü 10 mm gecmemesi gerekiyor.


Giriş tahtasını sadece ceviriyorum.

Tahtanın üst kısmı 15 mm yükseklik ve 120 mm genişliği
var yağmalanmaya karşı bu tarafı kullanıyorum.
Kışın alcak olan kısmını ceviriyorum 7 mm x 200 mm.
Ölcüleri Milimetre olarak verdim.


Hiç yorum yok: