29 Eylül 2007 Cumartesi

Almanya`nın Bal Tüketimi


Bu Fiyatlar Almanya`ya dış ülkelerden gelen balların toptan fıyatı
sadece bilgi amacıyla yayınladım,Türkiyede bu fiyattan satsın diye degil.
Yanlış anlaşılmasın lütfen.
Almanlar kendi ballarını pahalıya satarlar,dışardan cok ucuz almaya
çalışırlar buna dikkat etmek lazım.

Gecenlerde Alman arkadaşım ve Ustam Josef ile konuşurken
Almanya`da bir yılda 130.000 Ton bal tüketildiğini bunun sadece
30.000 tonu alman arıcıları tarafından üretildigini,kalan 100.000
tonun yurtdışından alındıgını öğrendim.
Türkiyemizde bal üretimi cok yüksek oldugu halde kişi başına
tüketilen bal miktarı cok düşük bunu degiştirmemiz lazım diye
düşünüyorum.
Josef ile konuşmalarımızda Türkiyenin Dünya Çam balı üreticileri
arasında birinci sırada oldugunu da konuşduk,Yıllık Bal üretimini
ve kovan sayısının cok yüksek oldugunu anlattım kendisine.
Fakat kendisi bu konuda hic bir bilgisi olmadıgını söyledi ama
beni dikkatlice dinledi.
Benim anlamadıgım konu Türkiyede bu kadar kuvvetli bir
potensial varken ne den Türkiyenin adı duyulmuyor.
Avrupalı Türkiyeden Arı alıyor memleketinde kültürleşdiriyor
onlar dışardan aldıgı herşeye öyle söylerler sonra kendi isimlerini
verirler ve bize tekrar satarlar adı avrupadan saf arı aldım olur.
Türkiyede iyi Arı olmasa bu üretim nasıl olur bunu düşünemiyorum bile.
Biz Türklerin başaramadıgımız hic bir şey yokdur bunu da hayırlısıyla
başaracagız.
Almanya balını komşu ülkelerden kilosunu 2.35 Euro`dan alıyor,
öyle fazla almanıza da gerek yok isteyen gidip bir kac kilo bile alabilir.
Polanya`dan analyse edilmiş bal geliyor mesela cok alırsanız 2 Euro`nun
altına bile düşüyor.
Kestane balının fiyatına dikkatinizi çekerim 5.00 Euro kilosu.
Bu bilgileri burada olup biteni sizlerle paylaşım icin yazdım belki işinize yarar.

Selamlar,saygılar.

5 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Almanya bizim ürettiğimiz baldan fazla italat yapıyor.Bizim yıllık üretimimiz 70-80 bintondur.Dış satıştaki payımız yüzde bir.belkide oda çam balıdır.Bir yerlerde bir yanlış var ama nerede.Bizim bal tebliğimizdede sorun var belkide ihracatı o engelliyor.Üretimde hiç bir katkı maddesi olmaz diyor kanun.Sende balı ihraç ederken adam kanununa bakıyor saf bal olacak diyor ve satamıyoruz.

Murat Çakır dedi ki...

Biryerlerdeki yanlış belli Ali usta. Kovan çok, arı fazla ama kovan başına üretim çok düşük. 70-80 bin ton üretim ancak iç tüketimi karşılar hangi balı ihrac edeceksin? Bir de fiyatlara dikkatinizi çekerim 2.35 euro balın kilosu. 4 YTL yapar. İhracatçı bu fiyata bal satmak için arıcıdan kaç paraya alması lazım?

Kestane balı 5 euro yazılmış karşılığı 8.55 YTL yapıyor. Bu fiyatlarla hangi Türk arıcı balının ihraç edilmesini ister :)

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

benim olduğum yerde kestane balı 35 ytl bu fiyata vatandaş balı nasıl alıp yiyecek
allah insaf versin bu arıcılarımıza
geçen yıl tarım bakanı bile şaşırdı bu fiyata
bal yemek için millet almanyayamı gitsin
ne yapsın
10 ytl olması lazım
biraz özeleştiri yapmamız lazım

İlhami Uyar dedi ki...

mehmet bey siz Almanyadan problemleri çözmek için birşeyler yapılması lazım geldiğini söylüyorsunuz Almanyada hükümet arıcılara yardım etme üretimi arttırma konularında eğitim verip yardımcı oluyormu.Bu işin çözümü mutlaka eğitimli işi bilen günün şartlarına göre tedbir alaınarak çözüleceğine inanıyorum

Mehmet Yüksel dedi ki...

Merhaba Ilhami bey,
yazımda Türkiyenin üretimi fazla ama türkiyede halk tarafından tüketimi az diye yazdım yani bal az tüketiliyor.Almanyada senede 130 bin ton bal tüketiyorlar
ama 30 bin ton üretiyorlar.
Burada Üniversitelerle beraber calışıyoruz üretimi nasıl artırabiliriz diye deneyler yapılıyor,bizler de uyguluyoruz ve seminarlarda artısı eksizi conuşuluyor.
Türkiyenin tabiki bal üretimini yüksek seviyelere getirilebilir bunun icin sizin de dediginiz gibi egitimli insanlar ile birlikte talışmak lazım.